Roll | HelpDesk |
Kompetensområde | Data/IT |
Startdatum | 2023-04-11 |
Slutdatum | 2023-12-31 |
Omfattning | 100% |
Ort | Solna och Flemingsberg |
Land | Sweden |
Sista svarsdatum | 2023-04-05 (Offerter kommer att behandlas löpande) |
Kontaktperson | Edwin Landgraff (cv@keyman.se | 076-765 40 46) |
Referensnummer | #9241 |
Övergripande uppdragsbeskrivning
Helpdesk ansvarar för användarstöd till Karolinska Institutets medarbetare. Som tekniker förväntas du arbeta tätt tillsammans med dina kollegor för att säkerställa en snabb och professionell användarupplevelse via våra supportkanaler. Gruppen består idag av ca 30 medarbetare med en hög teknisk kompetens, fördelade på våra två Campus i Solna och Flemingsberg.
- Hantera inkommande ärenden via portal, e-post, telefon och på plats.
- Följa SLA:er enligt vår Incidentprocess.
- Ge support via fjärrverktyg för vår Klientdatortjänst.
- Ge användarsupport på plats vid behov.
- Upprätta dokumentation för interna processer.
- Hantera installationer och beställningar av datorer och konferensutrustning.
- Aktivt delta i gruppens utvecklings- och förbättringsarbete.
- Fånga upp samt vidareförmedla verksamhetsbehov till övriga grupperingar inom IT-avdelningen.
Vem är du?
Som person är du en serviceminded, kommunikativ och lösningsorienterad lagspelare som trivs i en miljö med högt tempo. Du arbetar proaktivt med en god förmåga att strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter.
- Eftergymnasial utbildning inom IT, alternativt 1 till 3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift.
- Goda kunskaper inom Windows samt Mac.
- Erfarenhet av att arbeta inom universitet eller högskola.
Skallkrav
Tidigare erfarenhet av support
Börkrav
Erfarenhet från arbete vid universitet/högskola.
Övriga krav
Beskriv kort i kommentarsfälten vid skall- och börkraven hur konsulten uppfyller dessa.
Bifoga CV i Wordformat under fliken Dokument. CV:t är en viktig del i utvärderingen av konsulten. Det ska tydligt visa att konsulten har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella uppdraget.
Offert för detta uppdrag måste skickas in via KeySourcingTool. Svar via mail kommer att få begränsad feedback.
Personliga egenskaper
Serviceminded
Övrig information
Resor/resetraktamente ersätts inte. Övertid ersätts endast efter överenskommelse mellan beställare och leverantör.
Att offerera på detta uppdrag
OFFERERA PÅ DETTA UPPDRAG VIA KEYSOURCINGTOOL (Prioriterad)
Mailofferter ska innehålla följande information
- Konsultens CV bifogat (helst i Wordformat)
- En kortfattad summering (ska beskriva konsultens kompetens jämfört med uppdragets krav och behov)
- Konsultens timarvode (SEK exkl moms)
- Konsultens tillgänglighet (Startdatum och omfattning)
- Bekräftelse på att ni accepterar, GDPR och “KeyMans allmänna villkor”
OFFERERA PÅ DETTA UPPDRAG VIA E-POST
OBS! Begränsad återkoppling erhålls för offerter som kommer via e-post.