| Roll | Administratör |
| Kompetensområde | Data/IT |
| Startdatum | 2025-12-01 |
| Slutdatum | 2026-12-31 |
| Omfattning | 100% |
| Ort | Solna |
| Land | Sweden |
| Sista svarsdatum | 2025-11-24 (Offerter kommer att behandlas löpande) |
| Kontaktperson | Maja Denham-Smith (maja.denham-smith@keyman.se | 070-555 72 21) |
| Referensnummer | #14416 |
Övergripande uppdragsbeskrivning
Helpdesk ansvarar för användarstöd till Karolinska Institutets medarbetare. Som tekniker förväntas du arbeta tätt tillsammans med dina kollegor för att säkerställa en snabb och professionell användarupplevelse via våra supportkanaler. Gruppen består idag av ca 20 medarbetare med en hög teknisk kompetens, fördelade på våra två Campus i Solna och Flemingsberg.
- Hantera inkommande ärenden via portal, e-post, telefon och på plats.
- Följa SLA:er enligt vår Incidentprocess.
- Ge support via fjärrverktyg för vår Klientdatortjänst.
- Ge användarsupport på plats vid behov.
- Upprätta dokumentation för interna processer.
- Hantera installationer och beställningar av datorer och konferensutrustning.
- Aktivt delta i gruppens utvecklings- och förbättringsarbete.
- Fånga upp samt vidareförmedla verksamhetsbehov till övriga grupperingar inom IT-avdelningen.
Skallkrav
Tidigare erfarenhet av On-site support.
Erfarenhet av MacOS
Erfarenhet av Windows 10/11
Flytande svenska i tal och skrift
Börkrav
Erfarenhet av MDM som Intune och JAMF
Övriga krav
Personliga egenskaper
Lösningsorienterad
Kommunikativ
Serviceminded.
Övrig information
Startdatum är flexibelt, start efter årsskiftet är möjligt.
- För att kunna offerera på våra uppdrag måste du vara registrerad användare i KeySourcingTool och ditt bolag måste även vara affärspartner med KeyMan (kostnadsfritt).
(Om du är helt ny användare och vill registrera dig och ditt bolag i KeySourcingTool – Klicka här)
(Om ditt bolag redan är registrerat i KeySourcingTool men behöver bli affärspartner med KeyMan – Klicka här)