Roll | Upphandlare |
Kompetensområde | Försäljning, inköp, marknadsföring |
Startdatum | 2023-08-01 |
Slutdatum | 2024-03-01 |
Omfattning | 100% |
Ort | Sundbyberg |
Land | Sweden |
Sista svarsdatum | 2023-05-23 (Offerter kommer att behandlas löpande) |
Kontaktperson | Annette Mårdberg (cv@keyman.se | 072-219 52 19) |
Referensnummer | #9404 |
Övergripande uppdragsbeskrivning
Förvaltaren är Sundbybergs allmännyttiga bostadsbolag och har sedan starten 1947 varit med att bygga och utveckla det moderna Sundbyberg. Genom att äga, utveckla och förvalta hyresrätter och lokaler bidrar våra ca 150 anställda till ett växande Sundbyberg och en levande och hållbar stad. Hos oss får du arbeta med verksamhetsnära upphandling och driva dina upphandlingar själv samtidigt som du ha ett nära samarbete dina två upphandlingskollegor.
Uppdraget omfattar:
- självständigt genomföra upphandlingar, främst ramavtal, inom entreprenad- och konsulttjänster
- vid behov genomföra förnyade konkurrensutsättning på befintliga ramavtal
- fungera som stöd till organisationen gällande inköp – och upphandlingsfrågor
- i samarbete med juridisk expertis och ombud biträda vid eventuella tvister inom upphandlingsområdet
Skallkrav
Universitet/Högskoleutbildning eller YH/KY-utbildning inom offentlig upphandling eller relevant akademisk utbildning exempelvis inom juridik, ekonomi, inköp, eller likvärdig eftergymnasial utbildning inriktad mot upphandling. Alternativt motsvarande förvärvade kunskaper genom arbetslivserfarenhet eller motsvarande som vi bedömer likvärdig.
Minst 8 års erfarenhet av att genomföra offentliga upphandlingar.
Mycket god kännedom av Lagen om Offentlig Upphandling, LOU.
Flerårig erfarenhet av avtalsjuridik.
Goda kunskaper i Office-paketet.
Mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska.
Börkrav
Erfarenhet av IT-system.
Erfarenhet av upphandling inom konsulttjänster.
Erfarenhet av avtalsuppföljning.
Övriga krav
Bifoga CV i Wordformat under fliken Dokument. CV:t är en viktig del i utvärderingen av konsulten. Det ska tydligt visa att konsulten har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella uppdraget.
Offert för detta uppdrag måste skickas in via KeySourcingTool. Svar via mail kommer att få begränsad feedback
Beskriv gärna kort i ”Kommentar” vid de olika kraven hur konsulten uppfyller dessa
Personliga egenskaper
Samarbetsförmåga :
Arbetar bra med andra människor. Relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
Serviceinriktad :
Är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i sitt bemötande. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger sig för att leverera lösningar.
Initiativförmåga:
Tar initiativ, sätter i gång aktiviteter och uppnår resultat.
Strukturerad:
Planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Sätter upp och håller tidsramar.
Kvalitetsmedveten :
Är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Lägger ned stor vikt att man lever upp till dessa.
Lojal:
Uttrycker en positiv attityd till sitt arbete, verksamheten och eller organisationen. Handlar i enighet med fattade beslut, verksamhetsplanen, mål, policyer och riktlinjer.
Övrig information
Att offerera på detta uppdrag
OFFERERA PÅ DETTA UPPDRAG VIA KEYSOURCINGTOOL (Prioriterad)
Mailofferter ska innehålla följande information
- Konsultens CV bifogat (helst i Wordformat)
- En kortfattad summering (ska beskriva konsultens kompetens jämfört med uppdragets krav och behov)
- Konsultens timarvode (SEK exkl moms)
- Konsultens tillgänglighet (Startdatum och omfattning)
- Bekräftelse på att ni accepterar, GDPR och “KeyMans allmänna villkor”
OFFERERA PÅ DETTA UPPDRAG VIA E-POST
OBS! Begränsad återkoppling erhålls för offerter som kommer via e-post.