Roll | Teknisk projektledare |
Kompetensområde | Data/IT |
Startdatum | 2023-12-01 |
Slutdatum | 2024-11-30 |
Omfattning | 50% |
Ort | Sundbyberg |
Land | Sweden |
Sista svarsdatum | 2023-11-14 (Offerter kommer att behandlas löpande) |
Kontaktperson | Annette Mårdberg (annette.mardberg@keyman.se | 0722195219) |
Referensnummer | #10396 |
Övergripande uppdragsbeskrivning
Uppdraget omfattar:
Syftet:
Sundbybergs stad söker branschspecialist för att i egenskap av kravställare driva upphandlingar inom telefoni, samt inom IT-infrastruktur som till exempel lagringslösningar.
Syftet med konsultstödet är att medverka vid förstudier inför kommande upphandling avseende telefoni samt inom annan IT-infrastruktur.
Arbetsuppgifterna består av att:
– Genomföra inventering av befintlig IT/telefoni infrastruktur
Förväntat resultat är uppnått när kravställningen av aktuella upphandlingar är genomförda samt all dokumentation anses vara klar.
Projektorganisation:
IT-Driftchef
Upphandlare
Mer information om omfattningen:
Mer tid kommer behöva avsättas i början av uppdraget, varpå det kommer bli en stegvis nedgående kurva. Den totala omfattningen över tid beräknas sammanlagt till 50%.
Arbetsplats:
Dedikerad arbetsplats erbjuds inte då Sundbybergs stad tillämpar aktivitetsbaserat arbetssätt.
Skallkrav
2 referenter ska anges som konsulten samarbetat med en längre tid (tidigare chef eller längre kundrelation). Referenten kan komma att få lämna en person bedömning av konsulten.
Konsulten ska ha för uppdraget relevant akademisk examen.
Konsulten ska ha minst 3 (tre) års praktisk erfarenhet från en liknande roll.
Konsulten ska tala, läsa och skriva obehindrat på svenska.
Konsulten ska ha goda kunskaper i engelska.
Börkrav
Det är önskvärt att konsulten har tidigare erfarenhet från arbete inom kommun eller region.
Övriga krav
Konsulten ska följa beställarens interna riktlinjer och upphandlingsprocess samt följa beslutsordningen för upphandlingsärenden.
Konsulten ska rapportera nedlagda timmar på respektive upphandling/projekt samt vad som gjorts under varje arbetspass.
Bifoga CV i Wordformat under fliken Dokument. CV:t är en viktig del i utvärderingen av konsulten. Det ska tydligt visa att konsulten har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella uppdraget.
Personliga egenskaper
Övrig information
Ordinarie avtalstid är 12 månader.
Option på förlängning 6 + 6 + 6 månader.
Under uppdraget råder två (2) månaders ömsesidig uppsägningstid och en eventuell uppsägning ska meddelas skriftligt.
- För att kunna offerera på våra uppdrag måste du vara registrerad användare i KeySourcingTool och ditt bolag måste även vara affärspartner med KeyMan (kostnadsfritt).
(Om du är helt ny användare och vill registrera dig och ditt bolag i KeySourcingTool – Klicka här)
(Om ditt bolag redan är registrerat i KeySourcingTool men behöver bli affärspartner med KeyMan – Klicka här)