Vi söker nu en PMO Assistant/Specialist (projektledning och PMO)

juli 5, 2024
Roll Managementkonsult
Kompetensområde Data/IT
Startdatum 2024-08-12
Slutdatum 2024-12-31
Omfattning 100%
Ort Stockholm
Land Sweden
Sista svarsdatum 2024-07-09 (Offerter kommer att behandlas löpande)
Kontaktperson Marie Lundin (marie.lundin@keyman.se | 076-1081079)
Referensnummer #11713
Övergripande uppdragsbeskrivning

Vi söker nu en PMO Assistans/Specialist med kompetensnivå 3 till vår kund.

Fördelning på 50/50 mellan projektledning och PMO arbete.

PMO assistant/specialist, ett urval av ansvarsområden och arbetsuppgifter; 

·     PMO webbsite: Överföra och kvalitetssäkra information och funktioner från tidigare intranät till nytt.
·     PMO Status/Newsletter i form av uppdateringar från PULS mötet som PMO assistent driver.
·     Följa upp tidplan och budget på månadsbasis tillsammans med Project Manager. Kommunicera behov, av uppdatera budget, projektdokumentation och assistera vid frågor).
·     Supporta och vägleda project vid behov
·     Hålla PMO Portfolio uppdaterad med senaste status via SharePoint PULS site.
·     Precisly – avtalshantering för e-sgnaturer
·     Presentationsmaterial för PMO och IT (PPT)
·     Anpassa och uppdatera Project mgmt mallar via PMO Förvaltningsbibliotek
·     Uppdatera Teams Projektmallar
·     Uppdatera IT undersökningar vid behov
·     Följa upp Demand processen med nya förfrågningar och kvalificera med verksamhet samt avgöra när det kan vara en projekt kandidat. 
 
Det viktigaste inom PMO arbetet är att hantera Demand processen, vilket gör att ITIL som kunskapskrav är viktigt. 
Samt att man är utbildad projektledare (certifierad).  
PMO Assistant kommer föredra på Puls möten med alla projektledare och samla in status per projekt därifrån. Det sker via ett digitalt verktyg i SharePoint och behöver även följas upp. 

 

Skallkrav

Mer än 4 års erfarenhet från liknande roll
Certifiering inom projektledning
Tidigare erfarenhet av arbete med PMO
Stor kunskap och erfarenhet av projekthantering med SharePoint verktyg
Lång erfarenhet av ett ITIL arbetssätt
Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Mycket god förmåga att presentera samt producera material

Börkrav

Övriga krav

Bifoga CV i Wordformat under fliken Dokument. CV:t är en viktig del i utvärderingen av konsulten. Det ska tydligt visa att konsulten har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella uppdraget.
Offert för detta uppdrag måste skickas in via KeySourcingTool. Svar via mail kommer att få begränsad feedback.
Beskriv gärna kort i ”Kommentar” vid de olika kraven hur konsulten uppfyller dessa.

Personliga egenskaper

Drivande och Strukturerad
Få saker gjorda på ett självständigt proaktivt sätt genom självledarskap.
Mycket god samarbetsförmåga

Övrig information

 


(Om du är helt ny användare och vill registrera dig och ditt bolag i KeySourcingTool – Klicka här)

(Om ditt bolag redan är registrerat i KeySourcingTool men behöver bli affärspartner med KeyMan – Klicka här)

 

Kompetensområden

Tillgängliga roller

Logga in