Jobba hos KeyMan

Skicka din ansökan

Lediga jobb

Vill du ha nya utmaningar i arbetslivet?

2 dagar sedan

Researcher/Säljassistent med känsla för människor

KeyMan arbetar som konsultmäklare och har med sin långa erfarenhet och kvalitetsfokus blivit en av Sveriges främsta aktörer för kunder i behov av IT- och managementkonsulter.

 

Vår vision är samma sedan starten för 20 år sedan – att KeyMan ska vara marknadens bästa konsultmäklare av IT och managementkonsulter. Vi ska med snabbhet och precision förse våra kunder med rätt konsult. Som bolag är vi lyhörda, flexibla och kan snabbt anpassa oss efter nya förutsättningar.

 

Vi är seniora inom vårt område och medelåldern på bolaget är +40. Vi har flera mycket erfarna konsultsäljare som bearbetar sina respektive kunder. Som Researcher/Säljassistent hos oss kommer du jobba i team med dessa säljare och ges möjlighet till både personlig utveckling och många utmanande arbetsuppgifter.

 

Vi sitter vanligtvis i fräscha lokaler vid Hötorget centralt i Stockholm men pga rådande pandemi jobbar vi just nu på distans.

 

Arbetsuppgifter
Tjänsten innebär många olika och varierande arbetsuppgifter. En av dina huvuduppgifter blir att sålla fram de bästa kandidaterna till våra kunders uppdrag. Du hjälper till att publicera förfrågningar i vår portal, går igenom offerter plus arbetar med urval och intervjuer av kandidaterna. Du kommer också att behöva searcha fram kandidater med hjälp av vårt stora nätverk, vår databas men även via sociala medier.

 

I dina arbetsuppgifter ingår även att arbeta med både kund- och konsultavtal. Därför behöver du ha vana vid att hantera och förstå avtalstexter.

 

Du kommer också att vara behjälplig med vanligt förekommande administration runt uppdragen med bl.a. dokument- och filhantering, återkoppling till konsultbolagen och andra rutiner som ingår i våra processer.

 

Krav
-Mycket god vana av att arbeta med dator.
-Erfaren användare av Microsoft Office-paketet och van att redigera större textmassor.
-Erfarenhet av avtalshantering.
-Talar och skriver svenska samt engelska obehindrat.

 

Viktiga personliga egenskaper
-Du har lätt för att skapa förtroende hos andra människor via telefon och har en god verbal förmåga.
-Du är serviceinriktad, empatisk och gillar att arbeta i team.
-Du är effektiv, initiativtagande och driven med ett starkt mål- och resultatfokus.
-Du är flexibel och har lätt att snabbt byta fokus efter behov.
-Du är analytisk, kreativ, noggrann och ansvarskännande.

 

Meriterande
-God telefonvana.
-Erfarenhet från serviceyrke.
-Erfarenhet av t.ex. konsultförsäljning/bemanning/rekrytering.
-Erfarenhet av att själv hålla i referenstagningar och/eller kandidatintervjuer.
-Erfarenhet av att själv göra urval av kandidater utifrån ett CV.
-Erfarenhet av att själv skriva och följa upp offerter och avtal.
-Erfarenhet av prisförhandlingar.