| Roll | Programledare |
| Kompetensområde | Data/IT |
| Startdatum | 2025-11-24 |
| Slutdatum | 2026-12-31 |
| Omfattning | 100% |
| Ort | Stockholm/Linköping |
| Land | Sweden |
| Sista svarsdatum | 2025-11-17 (Offerter kommer att behandlas löpande) |
| Kontaktperson | Nilla Seger (nilla.seger@keyman.se | 070-960 66 30, 070-600 66 96) |
| Referensnummer | #14346 |
Övergripande uppdragsbeskrivning
Programledaren är ansvarig för att samordna och leda flera projekt inom ett program för att uppnå strategiska mål och skapa värde för organisationen.
Skallkrav
Erfarenhet av projektstyrning och programledning.
Projekt- och programledning inom hälso- och sjukvården, gärna med digitala verktyg eller vårdinformationssystem som Cosmic, Take Care eller Millennium.
Erfarenhet av att implementera vårdinformationsstöd eller andra digitala verktyg i liknande uppdrag.
Analytisk och strukturerad, med förmåga att samordna flera uppgifter samtidigt och arbeta mot uppsatta mål.
Stor förmåga att samarbeta och att omsätta strategier till konkreta handlingsplaner och genomföra dem effektivt.
God förståelse för hälso- och sjukvårdens organisation, processer och arbetsflöden.
Börkrav
Förmåga att arbeta tvärfunktionellt och kommunicera effektivt.
Kunskap om styrningsmodeller och digitala samarbetsverktyg.
Kunskap om ITIL-processer.
Vana vid digitala samarbetsverktyg som Teams, Planner, Jira och SharePoint.
Övriga krav
Bifoga CV i Wordformat under fliken Dokument. CV:t är en viktig del i utvärderingen av konsulten. Det ska tydligt visa att konsulten har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella uppdraget.
Offert för detta uppdrag måste skickas in via KeySourcingTool. Svar via mail kommer att få begränsad feedback.
Beskriv gärna kort i ”Kommentar” vid de olika kraven hur konsulten uppfyller dessa.
Leverantören intygar att konsult- och ansvarsförsäkring finns som täcker denna typ av uppdrag enligt branschstandard.
Cambio Healthcare Systems AB kan komma att begära att den konsult som blir utvald att utföra uppdraget ska signera ett sekretessavtal vid uppdragsstarten
Personliga egenskaper
Förmåga att upprätthålla dokumentstruktur, versionshantering, mötesprotokoll och statusrapporter.
Förmåga att omsätta strategier till konkreta handlingsplaner och genomföra dem.
Analytisk och strukturerad, med förmåga att samordna flera uppgifter samtidigt och arbeta mot uppsatta mål.
Goda samarbetsförmågor med förmågan att bygga relationer med olika intressenter.
Kommunikativ och pedagogisk, med förmågan att förklara komplexa frågor på ett enkelt sätt och stödja lärande inom organisationen.
Övrig information