| Roll | Interimschef |
| Kompetensområde | Chefs- och ledarskapsstöd |
| Startdatum | 2025-12-15 |
| Slutdatum | 2026-03-31 |
| Omfattning | 100% |
| Ort | Haninge |
| Land | Sweden |
| Sista svarsdatum | 2025-12-08 (Offerter kommer att behandlas löpande) |
| Kontaktperson | Elin Engman (elin.engman@keyman.se | 0730799755) |
| Referensnummer | #14498 |
Övergripande uppdragsbeskrivning
Uppdraget omfattar:
- Ansvar för personal, ekonomi och verksamhetsstyrning
- Omställningsarbete och utveckling av hemtjänsten i samarbete med områdeschef och chefskollegor
- Planering och bemanning som utgår från kundernas behov, där kontinuitet säkerställs genom att varje kund har en aktuell genomförandeplan
- Planering och bemanning som utgår från de behov som framkommer i kundernas genomförandeplaner, för att säkerställa kontinuitet och effektiv resursfördelning
- Leda hemtjänstområdets åtagande kopplat till införande av digitala lösningar såsom digitala lås
Skallkrav
Dokumenterad erfarenhet av ledning och styrning inom hemtjänst eller liknande verksamhet
Kunskap om planering och bemanning utifrån kundernas behov
Flerårig erfarenhet av personal, – ekonomi, – och verksamhetsansvar i en liknande roll
Börkrav
Tidigare arbete i politisk styrd organisation och vana att hantera olika intressenters krav
Förmåga att balansera verksamhetens kvalitet och ekonomi, särskilt under omställningsprocesser
Erfarenhet av digitala dokumentations- och verksamhetssystem
Erfarenhet av att leda förändringsarbete och implementering av nya arbetssätt
Övriga krav
Konsulten ska uppvisa en beskrivning/logg av arbetade timmar i uppdraget som är på sådan detaljnivå att fakturan kan granskas på ett tillfredställande sätt.
.
Konsulten ska kunna identifiera sig elektroniskt, tex via Bank-ID eller Freja
Konsulten ska löpande redovisa framdrift i uppdraget till beställaren och/eller ansvarig för konsulten
Konsulten ska förhålla sig till Haninge kommuns grafisk profil i de fall material produceras inom ramen för uppdraget
Personliga egenskaper
Strukturerade och lösningsorienterad – kan driva processer framåt och hantera komplexa frågor
Relationsskapande och kommunikativ – bygger förtroende och tydlighet i samverkan med medarbetare och kunder
Handlingskraftig och resultatorienterad – kan fatta beslut och genomföra förbättringsåtgärder
Övrig information