| Roll | E-hälsa |
| Kompetensområde | Data/IT |
| Startdatum | 2026-01-12 |
| Slutdatum | 2026-06-30 |
| Omfattning | 100% |
| Ort | Eskilstuna |
| Land | Sweden |
| Sista svarsdatum | 2025-12-11 (Offerter kommer att behandlas löpande) |
| Kontaktperson | Ashin Mahmoud (ashin.mahmoud@keyman.se | 076-027 91 21) |
| Referensnummer | #14586 |
Övergripande uppdragsbeskrivning
Uppdraget för kompetenscenter Identitet och behörighet (IAM) är att bistå Region Sörmlands verksamheter med centrala tjänster iom identitet- och behörigheter. Vi ska också medverka till att utveckla hanteringen runt digitala identiteter och behörigheter. Vårt uppdrag är att öka andel system och tjänster inom Region Sörmland som ansluter till våra centrala tjänster för identitet och behörighetshantering. Nu söker vi en kollega till vårt team som vill vara med på vår resa mot framtiden för att skapa bästa förutsättningar till våra kollegor i Region Sörmland.
- Leda och samordna förändrings- och förbättringsinitiativ inom Supportcenter
- Utveckla och effektivisera arbetssätt
- Driva införande av nya arbetssätt, metoder och IT-stöd
- Följa upp verksamheten genom nyckeltal, analyser och förbättringsplaner
- Stötta verksamhetschef, teamledare och medarbetare i förändringsarbete genom dialog och coachning
- Säkerställa god samverkan mellan Supportcenter, övrig IT-verksamhet och regionens kärnverksamheter
- Bidra till långsiktig målbild och utvecklingsplan för Supportcenter
- Erfarenhet av förändringsledning, verksamhetsutveckling eller processutveckling inom en supportorganisation
- God förståelse för IT-support, ITIL och service management
- Erfarenhet av att arbeta i eller mot stora organisationer, gärna offentlig sektor
- Förmåga att skapa delaktighet, engagemang och struktur i förändringsarbete
- Mycket god kommunikativ förmåga i svenska, både i tal och skrift
Skallkrav
Relevant akademisk utbildning inom IT, systemvetenskap, informatik, verksamhetsutveckling eller motsvarande erfarenhet
Dokumenterad erfarenhet av förändringsledning inom IT-verksamhet eller supportorganisation
God kunskap om IT-supportprocesser, gärna enligt ITIL eller liknande ramverk
Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
Erfarenhet av att arbeta i större organisation med många intressenter
Börkrav
Erfarenhet av arbete inom offentlig sektor eller region
Certifiering inom ITIL, förändringsledning eller projektledning
Kunskap om supportverktyg/ärendehanteringssystem
Erfarenhet av Lean, agila arbetssätt eller kontinuerliga förbättringsmetoder
Övriga krav
Bifoga CV på svenska i Wordformat under fliken Dokument. CV:t är en viktig del i utvärderingen av konsulten. Det ska tydligt visa att konsulten har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella uppdraget.
Offert för detta uppdrag måste skickas in via KeySourcingTool. Svar via mail kommer att få begränsad feedback.
Beskriv gärna kort i ”Kommentar” vid de olika kraven hur konsulten uppfyller dessa.
Leverantören intygar att konsult- och ansvarsförsäkring finns som täcker denna typ av uppdrag enligt branschstandard.
Leverantören intygar att erbjuden konsult, person som ingår i bolagets förvaltnings-, lednings- eller kontrollorgan eller person som är behörig att företräda, fatta beslut om eller kontrollera bolaget eller ev. underleverantör inte omfattas av någon av uteslutningsgrunderna i 13 kap. 1§ och 3§ 2 punkten LOU
Personliga egenskaper
Du är trygg
Självgående
Kommunikativ
Analytisk
God social förmåga
Lösningsorienterad
Driven
Flexibel
Lyhörd och tydlig i ditt ledarskap
Du trivs i en roll där samarbete och samhällsnytta står i centrum
Övrig information
Bifoga CV på svenska i Wordformat under fliken Dokument.
OBS! Utvärdering av de personliga egenskaperna kan komma att ske vid en eventuell intervju.
OBS! Konsulten ska ingå i ett team, och det innebär att stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper