Roll | Upphandling/Inköp |
Kompetensområde | Data/IT |
Startdatum | 2025-09-22 |
Slutdatum | 2026-06-30 |
Omfattning | 100% |
Ort | Stockholm Sweden |
Land | Sweden |
Sista svarsdatum | 2025-08-27 (Offerter kommer att behandlas löpande) |
Kontaktperson | Ellinor Jakobsson (ellinor.jakobsson@keyman.se | 072-529 43 56) |
Referensnummer | #13815 |
Övergripande uppdragsbeskrivning
BESKRIVNING AV UPPDRAGET
Pensionsmyndigheten har idag ett team – IT Inköp – som fokuserar på större IT-relaterade inköp av varor och tjänster. Det finns även en Inköpsenhet som sköter andra typer av inköp och upphandlingar samt ett IT-team som beställer löpande mindre IT-relaterade varor. IT Inköps största ansvarsområden är avrop och avtalshantering för licenser respektive hårdvara via Kammarkollegiets ramavtal samt IT-konsulter via ramavtal med konsultmäklare.
- Delta och driva sakfrågor inom de behovsanalyser och verksamhetsanalyser som verksamheten driver inför ett eventuellt kommande inköp.
- Hantera löpande avrop, beställningar och förlängningar avseende de avtal som IT Inköp ansvarar för.
- Ansvara för och administrera de avtal IT Inköp är med och förvaltar.
- Koordinera beställningar i myndighetssamverkan och med externa parter.
- Ha en stödjande och rådgivande roll gällande inköpsfrågor till verksamheten
Skallkrav
Dokumenterad erfarenhet av inköp tex upphandling, avrop eller liknande
Goda kunskaper om LOU
Erfarenhet från IT-branschen
Mycket god förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift, såväl på svenska som engelska
Relevant (akademisk) utbildning eller motsvarande som bedöms relevant för uppdraget
Uppdragsavtalet från KeyMan måste tecknas direkt med det bolag konsulten är anställd i (inget annat tillåts av PM)
Börkrav
Erfarenhet av arbete med självständigt genomförande av avrop via Kammarkollegiet
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från offentlig sektor
Erfarenhet av att arbeta agilt
God kunskap om IT och IT-system samt tekniskt kunnig
Erfarenhet av inköpssystem som tex E-avrop
Erfarenhet inom ekonomisk uppföljning, budgetarbete och prognostisering
Övriga krav
Offert för detta uppdrag måste skickas in via KeySourcingTool. Svar via mail kommer att få begränsad feedback
Bifoga CV på SVENSKA i Wordformat under fliken Dokument. CV:t är en viktig del i utvärderingen av konsulten. Det ska tydligt visa att konsulten har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella uppdraget
Beskriv gärna i ”Kommentar” vid de olika kraven hur konsulten uppfyller de olika kraven
Uppdraget kräver att konsulten ska vara svensk medborgare
Registerkontroll nivå 2 (SUA) av konsulten KAN komma att genomföras.
Uppfyller konsultbolaget samtliga punkter i 13 kap. LOU enligt bifogat utdrag från LOU 2016:1145?
Offererat timpris ska inkludera samtliga kostnader, t.ex. res- och restidskostnader samt övriga kostnader kopplade till konsultens vistelse i Stockholm.
Leverantören intygar att konsult- och ansvarsförsäkring finns som täcker denna typ av uppdrag enligt branschstandard
Personliga egenskaper
Serviceinriktad
Strukturerad och ordningsam
Analytisk
God kommunikativ och pedagogisk förmåga
Ansvarsfull
Lösningsorienterad
Självgående
Övrig information
Uppdragsavtalet ska utan undantag, och oavsett bolagsstruktur, tecknas mellan KeyMan AB och det bolag där konsulten som utför/offereras/levereras till uppdraget har sin anställning. Detta är ett krav från Pensionsmyndigheten p.g.a. registerkontrollen (SUA).
För information om kapitel 13 LOU se bifogat dokument.
I bilaga ”Allmänna villkor konsultavtal KeyMan AB Rev. D, 2022-01-25” utgår punkten ”Kundbearbetning”. Den punkten gäller inte för detta uppdrag.
För eventuella frågor kontakta Ellinor Jakobsson, mobilnummer 072-529 43 56
- För att kunna offerera på våra uppdrag måste du vara registrerad användare i KeySourcingTool och ditt bolag måste även vara affärspartner med KeyMan (kostnadsfritt).
(Om du är helt ny användare och vill registrera dig och ditt bolag i KeySourcingTool – Klicka här)
(Om ditt bolag redan är registrerat i KeySourcingTool men behöver bli affärspartner med KeyMan – Klicka här)