Servicedeskmedarbetare till Koncern IT till Martin & Servera

maj 28, 2025
Roll Servicedeskagent
Kompetensområde Data/IT
Startdatum 2025-09-01
Slutdatum 2026-03-31
Omfattning 100%
Ort Hägersten
Land Sweden
Sista svarsdatum 2025-06-04 (Offerter kommer att behandlas löpande)
Kontaktperson Jonas Pettersson (michelle.norlin@keyman.se | 076- 231 26 69)
Referensnummer #13477
Övergripande uppdragsbeskrivning

Vi söker nu en Servicedeskmedarbetare till Koncern IT till Martin & Servera.

Servicedeskmedarbetare till Koncern IT – med fokus på Sorunda IT
Vill du vara med och bidra till att våra medarbetare får bästa möjliga IT-stöd? Vi söker nu en Servicedeskmedarbetare till Koncern IT, med särskilt fokus på att stötta Sorunda IT under en spännande förändringsresa.

Martin & Servera är inne i en spännande digitaliseringsresa. Vår digitala transformation har stor strategisk bäring och vi satsar mycket på att kunna erbjuda våra kunder en kundupplevelse i absoluta världsklass. Som leverantör av allt en restaurang kan behöva – från servis till råvaror och systemstöd, är vi branschledande, och en livsviktig kraft i den svenska restaurangbranschen. Genom att implementera ett nytt ERP-system, moderniseras nu den här kraften – nya, affärsnära och effektiva processer tas fram som ibland överskrider gränserna mellan de olika bolagen inom Martin & Servera-gruppen.

Om rollen
Som Servicedeskmedarbetare kommer du ingå i en grupp om 5 personer. Din huvudsakliga arbetsuppgift kommer att vara hantering av on- och offboardingar, med särskilt ansvar för SAP-behörigheter. Du arbetar nära Sorunda IT som består av 8 medarbetare och är en viktig del i att säkerställa att rätt personer har rätt behörigheter vid rätt tidpunkt. Rollen innebär även att du är en del av vårt team på Koncern IT och arbetar med att ge service och support till våra användare.
Arbetsuppgifter
  • Hantering av on- och offboardingar
  • Administration av SAP-behörigheter (roller och åtkomster)
  • Support och service till användare inom Sorunda IT och koncernen
  • Dokumentation och uppföljning av ärenden 
Skallkrav

Minst 2 års erfarenhet av supportarbete inom IT
Erfarenhet av Active Directory
Erfarenhet av Microsoft 365
Erfarenhet av Entra ID
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Börkrav

Erfarenhet av SAP, särskilt kring roller och behörigheter
Erfarenhet av arbete i större organisationer i förändring

Övriga krav

Bifoga CV i Wordformat under fliken Dokument. CV:t är en viktig del i utvärderingen av konsulten. Det ska tydligt visa att konsulten har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella uppdraget
Offert för detta uppdrag måste skickas in via KeySourcingTool. Svar via mail kommer att få begränsad feedback.
Beskriv gärna kort i ”Kommentar” vid de olika kraven hur konsulten uppfyller dessa.
Leverantören intygar att konsult- och ansvarsförsäkring finns som täcker denna typ av uppdrag enligt branschstandard.
Martin& Servera kan komma att begära att den konsult som blir utvald att utföra uppdraget ska signera ett sekretessavtal vid uppdragsstarten

Personliga egenskaper

Förmåga att hantera stress och många förfrågningar samtidigt
Kommunikativ
Självgående
Lösningsorienterad

Övrig information

Semester uttages enligt överenskommen schemaläggning tillsammans med uppdragsgivare/Projektledare.
Om uppdragets omfattning överskrider tillkommer timmar enligt överenskommelse. Detta förutsätter Martin & Serveras föregående skriftliga godkännande. Eventuella utlägg skall godkännas av Martin & Servera.

Option på förlängning: JA

 


(Om du är helt ny användare och vill registrera dig och ditt bolag i KeySourcingTool – Klicka här)

(Om ditt bolag redan är registrerat i KeySourcingTool men behöver bli affärspartner med KeyMan – Klicka här)

 

Logga in