Roll | Upphandling/Inköp |
Kompetensområde | Data/IT |
Startdatum | 2025-06-02 |
Slutdatum | 2026-05-31 |
Omfattning | 100% |
Ort | Stockholm |
Land | Sweden |
Sista svarsdatum | 2025-05-20 (Offerter kommer att behandlas löpande) |
Kontaktperson | Nilla Seger (nilla.seger@keyman.se // ashin.mahmoud@keyman.se | Nilla 070-960 66 30 // Ashin 076-027 91 21) |
Referensnummer | #13408 |
Övergripande uppdragsbeskrivning
Karolinska söker en Systemutvecklare för systemstöd till verksamhet inom PMI lokaliserad inom Region Stockholm, Karolinska. Förvaltningen för CHA-/CCC arbetar mot verksamheter inom PMI med ett regionalt ansvar inom Region Stockholm samt lokalt på Karolinska.
CHA/CCC systemstöd för PMI är ett patientdatasystem som används inom anestesi, IVA och postoperativ vård. Nuvarande sytstem, CCC är på väg att avvecklas då det är i slutet av sin livscykel. CHA ersätter CCC, och förvaltningen befinner sig just nu i både förvaltnings- och projektfas med att införa nya systemet CHA på alla sjukhus inom Region Stockholm. Förvaltningen består idag av fyra medarbetare med stor arbetsbelastning på grund av den långa tidslinjen i övergången från CCC till CHA, och det breda ansvaret som kommer av dubbla system med dubbla faser (projekt och drift).
Förvaltningen har i uppdrag att förvalta och utveckla systemstöd för patientdata till anestesi, IVA och postoperativ vård. En del av detta innebär att digitalisera patientdata som tidigare hanterats med manuella rutiner (papper och penna), och den andra delen består i att ersätta utdaterat system.
I rollen som Systemutvecklare ingår att stödja befintliga förvaltningsresurser med konfiguration och uppsättningar i syfte att avlasta kring operativa uppgifter.
Arbetsuppgifterna för rollen omfattar:
- Koordinera och driva avskilda utvecklingsärenden mot projektorganisationen för införandet av CHA och systemleverantören
- Systemkonfigurationer kopplat till CHA-projektet
- Uppsättning av användare och behörigheter kopplat till CHA-projektet
- Stötta övriga förvaltningsresurser där det krävs
- Kunskap – Hög kompetens. Utbildning motsvarande kandidatexamen eller motsvarande kunskap förvärvad genom arbetslivserfarenhet inom området.
- Erfarenhet – Nivån uppnås normalt tidigast efter 4–8 års erfarenhet inom området. Är förebild för andra konsulter på lägre nivå. Har kompetensmässigt befunnit sig på nivå 2 under minst 2 år.
- Ledning – Tar ansvar för kompetensområdet, kan leda en mindre grupp.
- Självständighet – Kan arbeta självständigt.
Offererad konsult ska ha genomfört ett (1) referensuppdrag. Detta får vara max en (1) A4-sida och för att detta ska anses giltigt och vara underlag för rollen som Systemkonfiguratör.
Se bifogad dokument i annonsen.
Skallkrav
Akademisk examen inom relevant område som exempelvis ingenjör
Minst fyra (4) års erfarenhet av arbete med konfigurering.
Erfarenhet av att förbereda implementering av journalsystem.
Erfarenhet och kompetens i enlighet med de krav som gäller för den specifika uppdraget.
Insikt och förståelse för uppdraget.
Mycket god förmåga att förstå och uttrycka sig på svenska i tal och skrift.
Max 2 A4 CV på svenska som ska innehålla:
– Namn på konsulten
– Nuvarande befattning och arbetsgivare
– Roll och kompetensnivå
– Tidigare anställningar/uppdrag med en kort beskrivning av tjänsten, som är kopplat till det som efterfrågas i skallkraven.
Accepterar du följande: Anbudet ska vara bindande till och med den dag som infaller sex (6) månader efter den dag då tilldelningsbeslut i den Specifika upphandlingen har vunnit laga kraft, dvs. genom att detta inte längre kan överprövas eller ett lagakraftvunnet domstolsavgörande föreligger, eller, om Upphandlande myndighet väljer att avbryta den Specifika upphandlingen, till och med den dag då beslutet för avbrytandet har vunnit laga kraft.
Börkrav
* För att konsulten ska erhålla mervärde ska konsulten ha erfarenhet av samt besitta insikt i och ha förståelse för regionala uppdrag och sammanhang.
Konsulten har minst ett (1) års dokumenterad erfarenhet i enlighet med de krav och förutsättningar som gäller för punkten ovan.
(Vänligen motivera detta i textrutan dvs. klicka inte bara i ”Ja”)
* För att konsulten ska erhålla mervärde ska konsulten inneha relevant erfarenhet av arbete inom hälso- och sjukvårdssektorn.
Konsulten har minst ett (1) års dokumenterad erfarenhet och kompetens i enlighet med de krav och förutsättningar som gäller för punkten ovan.
(Vänligen motivera detta i textrutan dvs. klicka inte bara i ”Ja”)
* För att konsulten ska erhålla mervärde ska konsulten ha tillgång till expertkunskap inom patientdatasystem och IT-förvaltning. Konsulten kan bidra med specifik kompetens inom sjukvårdssystem.
Konsulten har minst ett (1) års dokumenterad erfarenhet och kompetens i enlighet med de krav och förutsättningar som gäller för punkten ovan.
(Vänligen motivera detta i textrutan dvs. klicka inte bara i ”Ja”)
Övriga krav
Bifoga CV i Wordformat under fliken Dokument. CV:t är en viktig del i utvärderingen av konsulten. Det ska tydligt visa att konsulten har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella uppdraget.
Offert för detta uppdrag måste skickas in via KeySourcingTool. Svar via mail kommer att få begränsad feedback.
Beskriv gärna kort i ”Kommentar” vid de olika kraven hur konsulten uppfyller dessa.
Leverantören intygar att konsult- och ansvarsförsäkring finns som täcker denna typ av uppdrag enligt branschstandard.
Personliga egenskaper
Strukturerad
Samarbetsförmåga (förmåga att arbeta i team)
Problemlösande
Ansvarstagande
Kommunikativ
Övrig information
Beställaren ska vid behov ha möjlighet till två (2) optioner, sex (6) månader i taget och sammanlagt ett (1) år. Beställaren kan komma att ta ut del av en option. När behov för nyttjande av option uppstår meddelar beställare detta i god tid. Vid option gäller konsultens tidigare offererade timpris.
Omfattning:
Konsulttjänsten omfattar 100%. Uppdraget ska påbörjas snarast efter kontraktsignering och ska pågå till 2026-05-31.
Uppdragsort:
Stockholm, dock med möjlighet för upp till 50 procent distansarbete.
Övrigt:
Denna specifika upphandling avser helt anbud vilket innebär att en leverantör antas till detta uppdrag.
Vid anbud behöver ett samarbetsavtal signeras emellan Keyman och offererad konsultbolag. Detta kommer ske digitalt och ni informeras om detta under processen.
Tilldelningsbeslut kommer efter 2025-05-27
- För att kunna offerera på våra uppdrag måste du vara registrerad användare i KeySourcingTool och ditt bolag måste även vara affärspartner med KeyMan (kostnadsfritt).
(Om du är helt ny användare och vill registrera dig och ditt bolag i KeySourcingTool – Klicka här)
(Om ditt bolag redan är registrerat i KeySourcingTool men behöver bli affärspartner med KeyMan – Klicka här)