| Roll | Säkerhetsspecialist |
| Kompetensområde | Säkerhetsarbete |
| Startdatum | 2025-11-03 |
| Slutdatum | 2025-12-31 |
| Omfattning | 50% |
| Ort | Stockholm |
| Land | Sweden |
| Sista svarsdatum | 2025-10-27 (Offerter kommer att behandlas löpande) |
| Kontaktperson | Alexander Nejdhammar (alexander.nejdhammar@keyman.se | 076-189 98 18) |
| Referensnummer | #14201 |
Övergripande uppdragsbeskrivning
I uppdrag hos Pensionsmyndigheten tillåts distansarbete med 2 dagar/vecka.
BESKRIVNING AV UPPDRAGET
Som säkerhetsspecialist med inriktning personalsäkerhet, tillhör du säkerhetsenheten som består av 10 medarbetare. Enheten ansvarar bland annat för kravställning på säkerhet och säkerhetsskydd inom hela myndigheten. Du kommer att arbeta självständigt och tillsammans med medarbetare på enheten.
Myndigheten befinner sig i en expansiv digitaliseringsfas varför god förståelse och kunskap om IT-verksamhet krävs. Uppdraget kommer också bland annat att riktas mot denna del av myndighetens verksamhet vilket ytterligare förstärker behovet av förståelse för IT-verksamhet/informationssäkerhet.
Uppdraget kan antingen vara för en konsult eller ett team på 2-3 personer som var och en kan lägga 50% av en heltid på detta uppdrag.
Skallkrav
Erfarenhet av minst 5 års arbete med personalsäkerhetsarbete på strategisk nivå
i olika organisationer.
Minst tio års erfarenhet av säkerhetsskyddsarbete.
Minst 5 års erfarenhet av att genomföra säkerhetsprövningar.
Uppdraget kräver självständigt arbete och förmåga att göra självständiga bedömningar – vilket kräver hög kunskap, mycket god erfarenhet och trygghet inom området.
God förståelse och kunskap om IT-verksamhet.
God förståelse för informationssäkerhet.
Mycket goda kunskaper i svenska språket, såväl i tal som i skrift.
Uppdragsavtalet från KeyMan måste tecknas direkt med det bolag konsulten är anställd i (inget annat tillåts av PM)
Börkrav
Erfarenhet av arbete på myndighet
Erfarenhet av strategiska roller i liknande organisationer
Övriga krav
Offert för detta uppdrag måste skickas in via KeySourcingTool. Svar via mail kommer att få begränsad feedback
Bifoga CV på SVENSKA i Wordformat under fliken Dokument. CV:t är en viktig del i utvärderingen av konsulten. Det ska tydligt visa att konsulten har den kompetens och erfarenhet som efterfrågas för det aktuella uppdraget
Beskriv gärna i ”Kommentar” vid de olika kraven hur konsulten uppfyller de olika kraven
Uppdraget kräver att konsulten ska vara svensk medborgare
Registerkontroll nivå 2 (SUA) av konsulten kommer att genomföras. Se info i bifogat dokument
Uppfyller konsultbolaget samtliga punkter i 13 kap. LOU enligt bifogat utdrag från LOU 2016:1145?
Offererat timpris ska inkludera samtliga kostnader, t.ex. res- och restidskostnader samt övriga kostnader kopplade till konsultens vistelse i Stockholm
Leverantören intygar att konsult- och ansvarsförsäkring finns som täcker denna typ av uppdrag enligt branschstandard
Personliga egenskaper
Noggrann, strukturerad och ansvarstagande
Förmåga att självständigt driva och genomföra eget arbete
Ha lätt för att samarbeta
Kommunikativ och pedagogisk
Övrig information
Uppdragsavtalet ska utan undantag, och oavsett bolagsstruktur, tecknas mellan KeyMan AB och det bolag där konsulten som utför/offereras/levereras till uppdraget har sin anställning. Detta är ett krav från Pensionsmyndigheten p.g.a. registerkontrollen (SUA).
För information om kapitel 13 LOU se bifogat dokument.
I bilaga ”Allmänna villkor konsultavtal KeyMan AB Rev. D, 2022-01-25” utgår punkten ”Kundbearbetning”. Den punkten gäller inte för detta uppdrag.
För eventuella frågor kontakta Ellinor Jakobsson, mobilnummer 072-529 43 56